اصول انتخاب موتور آسانسور

موتور آسانسور قلب تپنده آسانسور می‌باشد که یکی از مهم ترین و گران ترین قطعات به کار رفته در آسانسور است در نتیجه انتخاب موتور مناسب حائز اهمیت می باشد . سیستم محرکه ی آسانسور به دو نوع کششی و هیدرولیک تقسیم می شود که موتور آسانسور ، در نوع کششی کاربرد دارد . اغلب به دلیل سهولت اجرای آسانسور کششی و ارزان بودن مورد استفاده عموم قرار می‌گیرد.

انتخاب بهترین موتور آسانسور

بسته به شرایط مالی و کاربری آسانسور گزینه‌هایی پیش رو است که عمدتاً ساخت کشورهای آلمان ، ایتالیا ، اسپانیا ، چین ، ترکیه و ایران می باشند.

در موتورهای گیرلس موتورهای زیلابگ آلمانی حرف اول را می‌زنند. درمیان موتور گیربکس های ایتالیایی موتور های ساسی ، الکمپ و جم بهترین گزینه ها هستند. در سال های اخیر در کشور عزیز خودمان نیز موتور آسانسور تولید می‌شود که برای آسانسور های شش و هشت نفره تا ۷ الی ۸ طبقه (ایستگاه) می توانند گزینه مناسبی باشند. از معروف ترین موتورهای آسانسور برند ایرانی نیز میتوان به موتور بهران ، پرگاس ، الکو ، یاران ، ABB ، فرشباف ، اوتانا و … اشاره نمود.

اگر ترافیک بالاترند ری داشته باشیم و گزینه بهتری در نظر داشته باشیم موتور گیربکس های ایتالیایی ازقبیل ساسی مناسب هستند. در صورتی که ارتفاع ساختمان بلندتر باشد و به دنبال موتور قیمت مناسب تری باشیم موتورهای گیرلس چینی از قبیل موتور سیتور چینی را پیش رو داریم. در نهایت در صورتی که به دنبال آسانسور با سرعت بالا و ارتفاع بالا و کیفیت عالی هستیم سراغ موتور زیلابگ آلمان خواهیم رفت.

ما در مجموعه آسانسوری در تلاش هستیم تا با توجه به بودجه و کاربری آسانسور شما بهترین گزینه را به شما پیشنهاد نموده و در انتخاب بهترین گزینه همراه شما باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست